Gymnasium
M3000 Marknadsföring
Den nya upplagan av M3000 Marknadsföring har reviderats för att möta en allt mer digital och komplex värld.
Produkter i serien
3 snabba fördelar
Marknadsföring i en föränderlig värld
Aktuellt
-
Ny upplaga av samtliga böcker
-
Speglar dagens marknad
-
Möjlighet att använda teoretisk kunskap praktiskt, via Hubro Education
Arbetsgång
-
Avstamp i marknadsplanen
-
Projekt avslutar varje kapitel
-
Tydlig koppling till ämnesplanen
-
Övningsbok med digitalt övningsmaterial som komplement
Fyllig lärarhandledning
-
Digital
-
Bedömningsstöd
-
Presentationsmaterial
-
Examinationsuppgifter
I serien
Faktabok
Faktaboken tar avstamp i marknadsplanen.
Övningsbok
Ett stort antal övningar som bygger på verkliga företag och deras utmaningar.
Kommentarer och lösningar
Här återfinns lösningar och i vissa fall kompletterande kommentarer till samtliga uppgifter.
Digitalt övningsmaterial
Som ett komplement till övningsboken återfinns det digitala övningsmaterialet. Detta är självrättande digitala övningsuppgifter där eleven främst får möjlighet att befästa grundläggande kunskaper.
Lärarhandledning
Allt lärarmaterial, som bedömningsstöd, presentationsmaterial, didaktiska tips och förslag på examinationsuppgifter, återfinns i en digital lärarlicens som löper under 12 månader.
Ny upplaga!
Innehållet, men framförallt strukturen, i faktaboken är kraftigt förändrat i den andra upplagan. Ett exempel på detta är block 4 "Genomförande" och kapitel 10 och 11. Dessa är omarbetade för att spegla rådande medielandskap. Även kapitlet om kampanjplanering har skrivits om och behandlar nu även digitala medier. Dessutom har strategier som Blue Ocean Strategy och metoden Business Model Canvas lagts till i kapitel 7. Kort och gott så är innehållet i faktaboken både uppdaterat och moderniserat.
Övningsbok och digitalt övningsmaterial
Även innehållet i övningsboken har reviderats. Uppgifterna är fortfarande indelade efter förmågor och där eleven får beskriva och redogöra, värdera och analysera samt samtala och diskutera. Som ett komplement till övningsboken återfinns det digitala övningsmaterialet. Detta är självrättande digitala övningsuppgifter där eleven främst får möjlighet att befästa grundläggande kunskaper, exempelvis att träna på för marknadsföringsområdet centrala begrepp.
Lärarhandledning
Lösningar och kompletterande kommentarer till många av uppgifterna återfinns i en separat produkt och allt lärarmaterial, som bedömningsstöd, presentationsmaterial, didaktiska tips och förslag på examinationsuppgifter, återfinns i en nedladdningsbar lärarhandledning.
Låter eleverna testa sina kunskaper!
Är du intresserad av att låta dina elever tillämpa sina teoretiska kunskaper i ett annat sammanhang? Liber samarbetar med Hubro Education, som erbjuder affärssimuleringar inom både ”Business” och ”Marketing”. I dessa simuleringar får eleverna driva företag, fatta beslut och se konsekvenserna av dessa – helt riskfritt. Visst låter det spännande? Läs mer eller kontakta oss så berättar vi mer!
Om författarna
Rolf Jansson är tidigare vd och koncernchef för management- och kommunikationskonsultbolaget Cordovan Group och har även skrivit E3000 Företagsekonomi 1 och 2. Jan-Olof Andersson är en erfaren läromedelsförfattare, med en lång erfarenhet som utbildare och konsult. Även Jan-Olof har skrivit E3000 Företagsekonomi 1 och 2. Anders Pihlsgård är en erfaren läromedelsförfattare och tillika utbildad gymnasielärare. Anders har även verkat i privat sektor och har bland annat skrivit Libers nya juridikserie. Nils Nilsson är lektor vid Linnéuniversitetet. Nils har ett långt förflutet i näringslivet och har även skrivit läromedel både för universitet/högskola och gymnasiet.
Prova M3000 Marknadsföring
Tryckta böcker provar du genom att bläddra direkt på skärmen, digitala produkter provar du genom att beställa en provlicens.
Provperioden är 4 veckor för både tryckta och digitala produkter.
Missa inga nyheter
Prenumerera på Libers nyhetsbrev för att se och prova den nya utgivningen, få inspiration, erbjudanden och inbjudningar till event.
Prenumerera