Gymnasium
H2000 Servicekunskap
Ger inspiration inför det framtida yrkeslivet med fokus på service! Pedagogiskt upplagda texter, intervjuer och verklighetsnära exempel.
För handels- och administrationsyrken
Skapa goda kundrelationer
Inspiration och baskunskaper
H2000 Servicekunskap – för goda kundrelationer ger inspiration inför det framtida yrkeslivet med fokus på god service! Läromedlet innehåller vad man behöver kunna för att ge god service. Det tar också upp baskunskaper som eleverna för yrkesutövning inom handels- och servicenäringen.
Struktur och uppgifter
Läromedlet kan användas både i traditionell utbildning och i lärlingsutbildning. Det lämpar sig väl för ett problem- och projektorienterat arbetssätt. Texterna är pedagogiskt upplagda och innehåller dn mängd aktiverande uppgifter, intervjuer och verklighetsnära exempel. Dessutom ingår ett integrerat projekt, som följer bokens blockindelning med en projektuppgift per block.
Lärarstöd och modern version
Till materialet finns en lärarhandledning med pedagogiska tips, lösningar, Powerpoint-presentationer, provuppgifter och facit. Upplaga två är genomgående uppdaterad med många nya exempel, uppdaterad lagstiftning och en genomgång av uppgifter.