Läromedel   Gymnasium     H2000 Servicekunskap

Gymnasium

H2000 Servicekunskap

Ger inspiration inför det framtida yrkeslivet med fokus på service! Pedagogiskt upplagda texter, intervjuer och verklighetsnära exempel.

icon Ny, modern upplaga
icon En mängd aktiverande uppgifter
icon Lärarhandledning med tips, presentationer och uppgifter
image

För handels- och administrationsyrken

Skapa goda kundrelationer

placeholder-50-50-green

Inspiration och baskunskaper

H2000 Servicekunskap – för goda kundrelationer ger inspiration inför det framtida yrkeslivet med fokus på god service! Läromedlet innehåller vad man behöver kunna för att ge god service. Det tar också upp baskunskaper som eleverna för yrkesutövning inom handels- och servicenäringen.

Struktur och uppgifter

Läromedlet kan användas både i traditionell utbildning och i lärlingsutbildning. Det lämpar sig väl för ett problem- och projektorienterat arbetssätt. Texterna är pedagogiskt upplagda och innehåller dn mängd aktiverande uppgifter, intervjuer och verklighetsnära exempel. Dessutom ingår ett integrerat projekt, som följer bokens blockindelning med en projektuppgift per block.

Lärarstöd och modern version

Till materialet finns en lärarhandledning med pedagogiska tips, lösningar, Powerpoint-presentationer, provuppgifter och facit. Upplaga två är genomgående uppdaterad med många nya exempel, uppdaterad lagstiftning och en genomgång av uppgifter.