Försäljnings- och serviceprogrammet
Med våra läromedel inom försäljnings- och serviceprogrammet får dina gymnasieelever ett kvalitetssäkrat innehåll som utgår ifrån den aktuella läroplanen.
Gymnasium
Försäljnings- och serviceprogrammet
Libers utgivning till Försäljnings- och serviceprogrammet ger eleverna de kunskaper som behövs för att arbeta med försäljning, kommunikation, service och marknadsföring. Varje serie består av en kombinerad fakta- och uppgiftsbok, som finns både i tryckt och digitalt format. Dessutom finns det till varje serie en lärarhandledning alternativt ett lärarstöd. Samtliga serier har en gemensam struktur.
Utgivning:
-
Branschkunskap inom handel Fakta och uppgifter
-
Servicekunskap 1 Fakta och uppgifter
-
Praktisk marknadsföring 1 Fakta och uppgifter
-
Handel och hållbar utveckling Fakta och uppgifter
-
Personlig försäljning 1 Fakta och uppgifter
-
Affärsutveckling och ledarskap Fakta och uppgifter
I serien
Tryckt bok
Boken är kombinerad fakta- och uppgiftsbok.
Onlinebok
En digital version av den tryckta boken.
Lärarhandledning/lärarstöd
Lärarhandledningen är en mer fyllig produkt, medan lärarstödet innehåller det nödvändigaste. Finns i nedladdningsbart format.
Affärsutveckling och ledarskap
Affärsutveckling och ledarskap innehåller bland annat kapitel om praktiskt ledarskap, affärsplanering och arbetsrätt.
Branschkunskap inom handel
Branschkunskap inom handel Fakta och uppgifter består av nio kapitel. Här får eleven bland annat lära sig om handelns olika aktörer, logistik och konsumenrätt.
Handel och hållbar utveckling
Handel och hållbar utveckling är ett nyutvecklat läromedel. Här är det bland annat fokus på hållbarhet inom handel, cirkulär ekonomi och hållbar utveckling.
Personlig försäljning 1
I 14 kapitel återfinns flera aktuella exempel- och fördjupningsrutor. Eleven får bland annat med sig hur man lär känna sina kunder, planerar säljarbetet samt uppföljning.
Praktisk marknadsföring 1
Läromedlet innehåller bland annat Marknadsför din butik, Exponering i butiken och Handelns prissättning. En större projektuppgift "Marknadsföra en butik eller webbutik" avslutar läromedlet.
Servicekunskap 1
Här är fokus på att arbeta med försäljning och kundservice, säljsamtalet samt skapa hållbar arbetsmiljö inom handel. Servicekunskap 1 Fakta och uppgifter består totalt av tio kapitel.
Missa inga nyheter
Prenumerera på Libers nyhetsbrev för att se och prova den nya utgivningen, få inspiration, erbjudanden och inbjudningar till event.
Prenumerera