Hur beställer jag läromedel via Liber?
Du behöver arbeta på en skola som är avtalskund hos Liber eller köpa via en återförsäljare.
Har skolan/kommunen avtal via återförsäljare (t.ex Läromedia och GR) görs beställning via deras hemsida eller kundservice.
Liber.se
1.Skapa ett konto på Liber.se genom att klicka "Logga in" och registrera konto. Har du ett befintligt konto, loggar du in på Liber.se (butiken)
2. Sök upp och lägg dina läromedel i varukorgen, klicka på varukorgen för att komma till kassan .
3. Sök och anslut till rätt skola i kassan på Liber.se, stäm av att informationen är korrekt. Kommer inte din skola upp i listan eller är adressen fel, ta kontakt med kundservice så det blir rätt innan du klickar på beställ.
Fyll i godsmärkning (ditt namn)
Fyll i faktura referens (faktureras det till kommunen behöver du fylla i kostnadsställe, kod eller projektnummer).
Fyll i telefonnummer och e-postadress till den som ska vara mottagare/administratör för digitala licenser.
För att beställa via telefon eller e-post gå via vår kontaktsida.
OBS! Detta gäller inte för elever/privatpersoner, som i stället beställer via återförsäljare som t.ex Hermods, Adlibris, Bokus eller Ord och Bok.